Traži. Rezerviraj. Putuj. Vaš odmor u Hrvatskoj kreće sada | *galileo.hr
hrvatski english italiano deutsch francais ce�tina magyar slovenski rom�ne�te polski

Napomene uz krstarenja na motornim jedrenjacima

Brodovi naše flote

su motorni brodovi izgrađeni u drvu u klasičnom stilu. Razlikuju se jedan od drugog po svojoj veličini, opremi i komforu - molimo Vas da obratite pozornost na njihove opise. Sve informacije i podaci bazirani su na stanju u listopadu 2006. godine - te je moguće da su kroz zimske popravke nastale neke strukturalne promjene i pritom promjenile vanjski izgled nekog broda. Ponekad se može dogoditi da se jedan od kapetana odluči tijekom zime prodati svoj brod ili kupiti novi, stoga je moguće da brodom upravlja neki drugi kapetan ili posada nego što je navedeno. Također, pojedini članovi posade mjenjaju brod iz sezone u sezonu. Neki brodovi naše flote su stari više od sto godina, što se odnosi samo na ime i oblik trupa. U okvirima rekonstrukcije i popravaka izmjenjene su sve planke, svi vijci i čavli. Jedna stvar je zajednička svim brodovima, nije kao na velikim krstaricama, ovdje ćete živjeti bez velikih formalnosti i uvijek u dobrom društvu.

Kabine

nude dovoljno mjesta za spavanje i prostor za vašu putnu torbu. One su u pravilu svrsihodno opremljene i raspolažu, osim ako u opisu nije nešto drugo navedeno, sa dva kreveta i jednim malim ormarom ili otvorenim regalom. Kreveti su pretežno poredani jedan iznad drugog (etažni kreveti većinom bez ljestvi), ali sve više kabina raspolaže francuskim krevetima. Trokrevetne kabine imaju većinom jedan francuski krevet dok se iznad njega nalazi treći krevet. Opis iz kojeg se vidi kako su kreveti posloženi, stoji u pojedinačnim opisima brodova. Na većini brodova kabine između ostalog raspolažu i prostorom za tuš/WC sa umivaonikom pri čemu se radi o tuš kabini koja je samo vratima odvojena od ostatka kabine, dakle kabine su većinom bez tuš kade ili prave tuš kabine sa zavjesom. Prilikom tuširanja voda jednostavno otiče kroz odvod na podu. Zbog oblika trupa broda kabine su različite veličine. Razlika u cijeni u odnosu na kategoriju ne postoji. Kabine ispod palube imaju jedno okno za prozračivanje ili okrugli prozorčić.
Većina brodova raspolaže kabinama na palubi i ispod palube, a ako u opisu nije nešto drugo navedeno ni ovdje nema razlike. Podjela kabina ravna se u pravilu prema redoslijedu rezervacija. Kreveti su prilikom Vašeg dolaska presvučeni čistom posteljinom; ručnike bi u svakom slučaju trebali ponijeti iako Vam na nekim brodovima stoje na raspolaganju. Kako posada za vrijeme putovanja ne ulazi u kabine, na gostima ostaje da li će svoje kabine držati urednima. Isto tako tuševi i WC u kabinama se ne čiste od strane posade. Zajednički tuševi i WC-i se redovito čiste. Neki brodovi imaju više kabina nego što je navedeno u opisu. Ove kabine u osnovi nije moguće rezervirati, ali u nekim slučajevima se može napraviti iznimka. Ove kabine također ne moraju standardom odgovarati drugim kabinama (npr. bez tuša/wc ili ispod palube). Za posadu na raspolaganju stoje kabine koje nisu navedene u opisima. Podaci o broju sjedećih mjesta u salonu odgovaraju onom kapacitetu gostiju po kabinama koji je neveden u opisu, iako stvaran kapacitet sjedećih mesta podrazumijeva i kabine koje nisu navedene u opisu.

Klima uređaji

Većina brodova raspolaže klima uređajem u salonima ili u hodnicima ispod palube, a rijeđe i u kabinama. Efekt hlađenja kabina kod klima uređaja u hodnicima je moguć samo ako ostavite otvorena vrata. Klima uređaji u osnovi rade samo dok je motor ili agregat u pogonu ili dok je brod priključen na struju na obali. Za noćenja u usamljenim uvalicama ili malim ribarskim mjestima bez priključka za struju klima uređaji su isključeni, a i ne bi bilo prihvatljivo ostaviti uh upaljene zbog noćnog mira.

Odjeća i prtljaga

Večernju garderobu i odijela možete slobodno ostaviti kod kuće, prikladnija je lagana odjeća, kratke hlače, t-shirt i kupaći kostimi. Za hladnije noći (osobito za vrijeme pred i pod sezone) preporučamo nešto topliju majicu dugih rukava, a i kišna kabanica ne bi bila na odmet. S obzirom da je prostor u kabinama ograničen preporučamo da umjesto kofera (posebno tvrdih kofera koji zauzimaju puno prostora) ponesete putnu torbu ili naprtnjaču.
Iako brod uvijek nadzire jedan od članova posade, vrijednije stvari koje vam nisu neophodne trebali bi ostaviti kod kuće.

Prehrana

odgovara južnjačkim kriterijima. Doručak je jednostavan: kava ili čaj, bijeli kruh, maslac i pekmez. Glavni obroci ( ručak i večera) su tradicionalno krepki i obilati. Iako se radi o morskom putovanju gdje bi se češće trebala jesti riba, glavni obroci se većinom sastoje od mesa. Prema želji, na svakom brodu biti će ponuđena i vegetarijanska hrana - ali Vas molimo da to naglasite već prilikom same rezervacije. Vegetarijnsko jelo ne znači da se pripremaju posebni jelovnici već se umjesto mesa ponudi više priloga (povrća). Priprema posebnih dijetnih jela u pravilu nije moguća. Naša ponuda počinje večerom na dan ukrcaja i završava doručkom na dan iskrcaja. Kod biciklističkih ruta u ponudi je polupansion koji počinje večerom na dan ukrcaja i završava doručkom na dan iskrcaja. Ručkovi će najčešće biti u usputnim restoranima ili tipičnim tavernama - što nije uključeno u cijenu putovanja te se naplaćuje direktno od sudionika. Ovisno o ruti može se dogoditi da je ručak poslužen na brodu, a večera u prenoćišnoj luci i ovisi o vašem osobnom izboru. Kod biciklistickih tura imamo obvezu prilagoditi se posebnim zahtjevima biciklista. Tako se kod doručka osim uobičajene kave i čaja, bijelog kruha, maslaca i marmelade poslužuje i salama, sir, žitne pahuljice, voće, sokovi i razni mliječni proizvodi. Glavni obroci na brodu sastoje se većinom od juhe, mesa ili ribe sa prilozima i salatom.

Piće

Salon je istovremeno restoran, dnevni boravak i bar. Ovdje možete uvijek dobiti hladna alkoholna i bezalkoholna pića. Na uobičajeni način potrošnja pića će se unositi u liste koje će biti obračunate na kraju vašeg putovanja. Naravno da su pića nešto skuplja nego u dućanima, ipak, nalazite se u jednom malom plivajućem pansionu. Cijene pića još uvijek su jeftinije nego u hotelima i mogu se usporediti sa cijenama u kafićima i gostionama. Nije dozvoljeno ponijeti pića na brod.

Ukrcaj

Ukrcaj u lukama odvija se u osnovi između 11.30 i 13.00 sati. Čim su svi gosti na brodu dižemo sidra i otiskujemo se prema moru.

Iskrcaj

Iskrcaj se u osnovi odvija zadnjeg dana do 9.00 sati. Posadi je potrebno vrijeme između iskrcaja i slijedećeg ukrcaja kako bi uredili sobe onako kako ste ih i Vi našli prije jednog ili dva tjedna.

Putni dokumenti

Za ulazak u Hrvatsku kao i za prolaz kroz Sloveniju, Nijemcima i Austrijancima dovoljna je putovnica (za boravak do 3 mjeseca) ili osobna iskaznica (za boravaka do 30 dana). Dokumenti moraju biti važeći najmanje 3 mjeseca osnosno 30 dana. Za ulazak u Crnu Goru (rute CR-0003-13 i CR-0003-16) potrebna je važeća putovnica, a pripadnike drugih država molimo da se raspitaju u svojim veleposlanstvima tj. konzulatima.
Ako putujete osobnim autom potrebna Vam je zelena karta osiguranja, iako se ona ni od hrvatske ni od slovenske strane više ne zahtjeva za njemačke i austrijske automobile.

Čuvanje prtljage

U slučaju da kombinirate krstarenje sa boravkom u hotelu, vjerojatno nećete uzeti svu svoju prtljagu sa sobom na brod. U Rijeci možete svoju prtljagu ostaviti u garderobi na autobusnom kolodvoru (cca. 300 m udaljen od luke), čiji troškovi iznose oko 1,50 € po danu i komadu prtljage. U lukama Zadar, Trogir i Dubrovnik na raspolaganju su Vam naši turistički pratioci.

Parkiranje u luci

U ukrcajnim lukama, nudimo Vam mogućnost parkiranja. Ta parkirna mjesta smještena su većinom izvan luka, ali će Vas do tamo dopratiti naši turistički pratioci. Ako želite da Vam razerviramo parkirno mjesto, molimo Vas da to napomenete već kod bookinga, a platit ćete (40 € na tjedan) na licu mjesta. Parkirna mjesta se nadziru od strane voditelja parkirališta ( u osnovi su ta jamstva jednaka kao i na parkiralištima i garažama u Njemačkoj i Austriji).

Struja i voda

Struje i vode na brodu naravno ima, ali u ograničenim količinama. Svi brodovi imaju na raspolaganju generatore od 220V, koji zbog buke koje stvaraju ne mogu raditi po noći, a isto tako bilo bi neugodno, dok se sunčate na palubi usidreni u jednoj mirnoj uvalici, slušati zvuk motora i generatora.
Rezervoari s vodom odgovaraju kapacitetu kabina tj. broju brodskih ležaja pa tako na raspolaganju stoji uvijek dovoljno vode za tuširanje i pranje, čak i u slučaju da se rezervoar nekoliko dana ne puni. To naravno pretpostavlja činjenicu da svi putnici razumno troše vodu. Brodovi raspolažu toplom vodom za tuševe koja se stvara u centralnoj grijalici (djelomično se voda grije pomoću sunca u razervoarima na palubi) ali isto vrijedi i za to - dovoljno vode ima za sve ako se tuševi koriste samo onoliko koliko je potrebno (npr. za vrijeme sapunanja vodu zatvoriti).

Zastita okoliša

U interesu zaštite okoliša, što je određeno i hrvatskim Ustavom, izričito Vas molimo da ne bacate otpatke u more ili u toalete. Na svim brodovima stoji na raspolaganju dovoljno spremnika za otpatke kako bi se osiguralo njegovo zbrinjavanje. Pomozite aktivno našem Jadranu - najplavijem od svih mora da ostane čisto.

FKK

Iako naša krstarenja nisu FKK krastarenja, sunčanje bez kupaćeg kostima tijekom plovidbe (ali samo na dijelu palube za sunčanje) ili plivanje u osamljenim uvalicama, je na većini brodova dozvoljeno, gosti bi se tribali moći međusobno dogovriti. Kod ulaska borda u luku potrebno je u načelu nositi odjeću (makar samo nešto lagano).

Spavanje na palubi

Mnogi naši gosti smatraju jedinstvenim doživljajem provesti noć na svježem zraku pod zvjezdanim mediteranskim nebom. Naravno, za to na palubi ima dovoljno mjesta, ali bi u tom slučaju trebali uzeti svoju vreću za spavanje i prostirku od spužve, jer se madraci i posteljina iz kabina ne smiju iznositi.

Noćni mir

Najčešće je na brodu nakon 23.00 sata vrlo mirno. To naravno nije nikakvo kruto pravilo, već ovisi o sastavu posade i gostiju. Isto se tako može desiti da se na nekim brodovima duže slavi. Kako brodovi nemaju zvučnu izolaciju, a u lukamo je često tijesno i više je brodova vezano jedan kraj drugog, potrebno je i te okolnosti uzeti u obzir.

Glazba i ugođaj

nisu na brodu nikakva rijetkost - najčešće zabave dolaze spontano. Tko ima neki instrument npr. gitaru ili harmoniku, poželjno je da ga ponese.

Rute

Svaki brod je poseban, pa takve mogu biti i rute. One većinom odgovaraju svojim opisima, ali mogu imati i neka odstupanja. Neki kapetani Vam žele pokazati svoju omiljenu uvalu, a u nekim lukama može se dogoditi da je pretijesno, kada tamo prenoći istodobno više brodova. Mjesta navedena u opisu ruta ne moraju biti i prenoćista. Može se npr. dogoditi da poslijepodne imate mogućnost razgledati neko mjesto i na kraju prenoćiti u nekoj drugoj luci, ili da prenoćite u luci koja u opisu dolazi na red tek slijedećeg dana. Kada se na izbor daje luka ili uvala, kapetan se ravna preme želji većine svojih gostiju. Isto tako je moguće da se pojedine rute voze obrnutim redoslijedom., npr. na ruti CR-0003-1 će oko polovice brodova u pravilu umjesto Krka prvo krenuti prema Cresu i putovanje nastaviti odgovarajućim tijekom. Naše smo rute tako isplanirali da se cilj svakog dana može lagano dostići kod normalnih vremenskih uvjeta - svaki kapetan ima obvezu promjeniti rutu ovisno o vremenskim uvjetima tj. produžiti ili skratiti zadržavanje u lukama.

"Pola" dvokrevetne kabine

Kod biciklističkih, planinarskih ili Nodic Walking ruta moguće je rezervirati pola dvokrevetne kabine. U tom slučaju sobu dijelite s jednom drugom osobom istog spola. Kod svih ostalih ruta to nije moguće, nego je moguće rezervirati jednokrevetnu kabinu (samo M/B Rogac) odnosno dvokrevetnu kabinu za jednu osobu.

Brodski prostori

Krstarenje s jednim od naših brodova je sigurno jedinstveno iskustvo. Ipak, trebali biste uzeti u obzir male nepredvidivosti brodskih prostra: stepenice su uže i strmije nego što ste naviknuti kod kuće, nakon pljuska ili jutarnje rose može na palubi postati sklisko. Kako je drvo vrlo živ materijal koji se kod visokih temperatura skuplja, može se desiti da nakon kiše ili lošeg vremena voda uđe u kabine. U svakom slučaju trebali biste obratiti pažnju na to da za vrijeme lošeg vremena zatvorite prozore u svojim kabinama.
U vrijeme visoke sezone u lukama može biti prilično tijesno pa su brodovi vezani jedan za drugog. Stoga Vas molimo da budete vrlo oprezni dok silazite s drugih brodova odnosno na različitu visinu paluba brodova.

Jedrenje

Naši brodovi većinu ruta voze uz pomoć motora - jedri se samo kod povoljnog vjetra. Iako se preduvjeti za to razlikuju od broda do broda, jedra se podižu najmanje jednom na tjedan ukoliko to vrijeme dozvoljava.

Pecanje

Ribom bogat hrvatski Jadran idealan je za pecanje. Možete ponijeti svoj pribor za pecanje i sa broda ili kopna loviti ribu. Za to Vam je potrebna dozvola koja se izdaje u turističkim agencijama ili u lučkim upravama uz određenu pristojbu.

Plaćanje na brodu

Sva pića ili nekakve dodatke na brodu možete plaćati u domaćoj valuti Kuni ili u Eurima. Kreditne kartice se ne primaju.

Što nije uključeno

Boravišne takse i mjesne pristojbe nisu uključene u naše cijene. Cjelokupni iznos u visini od 21 € po tjednu i osobi ( za djecu do 11,99 godina 10 € ) plaća se na brodu po ukrcaju.

Stupanj težine naših biciklističkih tura

Naše biciklističke ture ne mogu se usporediti sa ravnicama. Prevladavaju neravne i djelomično brdovite, prilično strme uzbrdice, te je izvjesna kondicija svakako potrebna. Ove su rute prikladne samo za one koji i kod kuće voze bicikl ili se bave neki drugim sportom.
Osim toga trebali bi razmišljati da su temperature u Hrvatskoj bitno više nego kod Vas kod kuće, te ponekad, čak u lipnju i rujnu mogu dostići preko 30oC. Za sve naše ture kreirali smo profile visina kako bi Vam dali predodžbu o težini ruta i pojedinih etapa.

Biciklistička kaciga

Za Vašu osobnu sigurnost preporučamo Vam obavezno nošenje zaštitne kacige. Ukoliko kod nas rezervirate bicikl, besplatno Vam je na raspolaganju i kaciga. Molimo Vas da nas unaprijed obavijestite o potrebi za najam bicikla kako bismo pravoremeno rezervirali bicikl i kacigu za Vas. (U nekim rutama bicikl je uključen u cijenu krstarenja).

Bicikli za iznajmljivanje

Naši bicikli su stabilni terenski bicikli tipa "Trek 270" i njemu usporedivi drugi modeli (muški i ženski tipovi i različitih veličina). Bicikli u pravilu raspolažu sa 21 brzinom sa mjenjačem marke Shimano i opremljeni su laganim nosačem i drzačem boce.

Rute i etape

Opisi ruta i profili visina prije svega su informativni te mogu neznatno odstupati od stvarno vožene rute. To ovisi o različitim faktorima - tako se može u dogovoru sa sudionicima npr. kod kišnog vremena promjeniti ili skratiti neka etapa ili kod visokih temparatura napraviti duža pauza za kupanje. Ovisno o kondiciji sudionika naši će Vam pratioci ponekad predložiti lakšu ili težu dionicu. Obilazak malih mjesta - npr. pogledati neku znamenitost ili napraviti dodatnu pauzu - pri opisu ruta ili profila visina nije bila uzeta u obzir. Kako ceste na otocima najčešće prolaze iznad mjesta, može doći do dodatnih uzbrdnih i silaznih dionica. Također se može dogoditi da se do pojedinih vidikovaca ili znamenitosti može doći samo pješke - u takvim slučajevima uklopit ćemo i jednu malu šetnju.

Odgovornost/ osiguranje

Sudjelovanje u biciklističkim turama je na vlastiti rizik i odgovornost - galileo.hr ne odgovara za biciklističke nezgode i povrede. Preporučamo Vam sklapanje paketa putnog osiguranja posredstvom naše agencije ili direktno kod osiguravajuće kuće.

N/AN/AN/A
Galileo putnička agencija d.o.o., Zvonimirova 14/IV, 21000 Split, Hrvatska, OIB: 58565616320, ID HR-AB-21-060187792 | Uvjeti korištenja